Profil Wojkowice jest producentem stalowych kształtowników zimno-giętych produkowanych głównie z blachy ocynkowanej ogniowo (HDG). Produkcja skupia się na wzmocnieniach stalowych do okien i drzwi PVC oraz rur i profili zgrzewanych prądem wysokiej częstotliwości (HFW). Biuro i zakład produkcyjny mieszczą się na terenach o powierzchni ponad 45.000m2 w Polsce w województwie Śląskim. Firma została przejęta przez synów założycieli i dalej się rozwija. Pozyskuje środki unijne na nowoczesne maszyny, technologie i innowacje. Po przejęciu kolejnym etapem rozwoju jest ekspansja na rynki Europejskie a co za tym idzie jest potrzeba nowoczesnego podejścia UX i UI do przygotowania nowej strony internetowej.
Firma Profil Wojkowice posiadała bardzo starą stronę internetową, która nie była aktualizowana od ponad 10 lat. Stroną nie była responsywna ani nie posiadała dedykowanej wersji mobilnej. Prace oprócz User Expierence skupiły się również na przygotowaniu materiałów wideo, wizualizacji produktów, liftingu loga, materiałów reklamowych na targi, produkcji całej szatu graficznej standów na targi.
W przypadku takich projektów najlepsze jest spotkanie w sidzibie firmy aby jak najwięcej dowiedzieć się o biznesie, wymaganiach i potrzebach klienta. Zwiedzanie i prezentacja całej produkcji to obowiązkowy punkt projektu żeby dobrze poznać biznes.
Przeanalizowałem dane zastane dotyczące produkcji elementów i ich zastosowania w różnych branżach. Dużo dowiedziałem się o możliwych zastosowaniach profili stalowych. Od razu dawało to sygnał do podejścia branżowego w architekturze treści.
Zrobiłem dokładany research bezpośredniej konkurencji oraz firm głównie z Włoch, Austrii i oczywiście Niemiec. Klient bardzo dobrze śledzi poczynania konkurencji i skompletował dosyć obszerną dokumentację.
Klient często pojawia się na różnych targach branżowych i na dwóch z nich można było przeprowadzić, krótkie wywiady oraz ankiety z potencjalnymi użytkownikami naszej strony i usług firmy Profil.
Powstało kilka person z podziałem na dużych producentów, podwykonawców (bram, okien, fotowoltaniki) czy osoby prywatne, które mimo małych zakupów również są użytkownikami strony.
Powstało kilka Customer Journey Map i przy okazji dowiedziałem się więcej o bolączkach użytkowników starej strony internetowej.
Stworzyłem Value Proposition Canvas z największymi potrzebami użytkowników.
Do dalszych prac wykorzystałem MVP gdzie umieściłem najważniejsze funkcjonalności.
Opracowałem nową architekturę treści głównie skupioną na branżach gdzie można wykorzystać produkowane produkty.
Zaprojektowałem User Flow na poszczególne części strony, które wynikały z MVP.
Główne strony zostały naszkicowane na papierze.
Powstał całkowicie klikalny prototyp i zaczęły się przygotowania do testów użyteczności.
Przeprowadziłem testy strony według scenariusza i planu testów.
Opracowałem dalszą strategię User Expierence dla tego produktu.
Użyteczny, przejrzysty, nowoczesny i czytelny interfejs użytkownika.
Architektura treści zaprojektowana pod różnych użytkowników.
Prezentacja produktów poprzez pokazanie zastosowań w poszczególnych branżach.
Pokazanie rozmachu produkcji, nowoczesnych technologii w produkcji i innowacji.
Stworzenie i rozbudowa bazy wiedzy o technologiach i zastosowaniach. Opracowanie treści i schematów w 3 językach.
Łatwy dostęp do formularza kontaktowego i telefonów z podziałem na konkretne działy takie jak: logistyka, produkacja, zamówienia czy księgowość.
Specjalna podstrona dla kierowców, którzy dostarczają i odbierają towar z instrukcją i organizacją ruchu.
Podstrona ze schematami systemów okiennych podzielonych na poszczególnych producentów.
Projekt nowoczesnych grafik, wizualizacje 3D większości produkowanych profili, sesja zdjęciowa z retuszem, spójne z całym przekazem PR materiały reklamowe na tragi i katalog drukowany oraz na stronę www.
Przygotowanie dalszej strategii User Expierence. Propozycje i możliwości dalszej robudowy strony i poprawy już stworzonych rozwiązań.
© 2021 MAREK DEMKO - SENIOR USER EXPIERENCE DESIGNER