PIRLS i TIMSS to międzynarodowe badania edukacyjne zaprojektowane i prowadzone przez IEA (International Association for the Evaluation of Educational Achievement). IEA to organizacja działająca od ponad 50 lat jako niezależna sieć instytucji badawczych i rządowych. Prowadzi przekrojowe badania dotyczące osiągnięć w edukacji, w tym ponad 30 międzynarodowych badań porównawczych dotyczących m.in. takich dziedzin jak: matematyka i nauki przyrodnicze, czytanie, edukacja obywatelska, znajomość technologii informacyjno-komunikacyjnych, kształcenie nauczycieli. Badania PIRLS i TIMSS sprawdzają umijętności uczniów w czawrtym roku nauki szkolnej. Opierają się na podobnej metodologii, sprawdzają jednak różne umiejętności – PIRLS – osiągnięcia w czytaniu, TIMSS – w matematyce i przyrodzie. Polska uczestniczy w badaniu PIRLS od 2006 roku, a w badaniu TIMSS – od 2011 roku. Obydwa badania wykorzystują wystandaryzowane narzędzia pomiarowe i realizowane są na dużych próbach losowych, pozwalających wnioskować o całej populacji czwartoklasistów.
Oba projekty nie posiadały do tej pory dedykowanej strony internetowej. Na stronie Instytutu Badań Edukacyjnych były tylko podstrony z opisem projektów i kilkoma informacjami na jego temat. Nie były ani mobilna ani responsywna nie wspominając o User Expierence.
Spotkanie z przedstawicielami projektu i omówienie najważniejszych potrzeb i wymagań.
Dużo dowiedziałem się samych badaniach doboru użytkowników czy standardów międzynarodowych.
Zrobiłem dokładny research zagranicznych stron projektów TIMSS I PIRLS.
Miałem dostęp do wywiadów z użytkownikami systemu i wykorzystałem to w dalszych pracach.
Przygotowałem ścieżki użytkowników pod stworzone persony.
Metodą sortowania kart na warsztatach stworzyliśmy architekturę treści.
Zastosowałem Design Studio do stworzenia szkicy papierowych ekranów i pewnych funkcjonalności.
Zaprojektowałem User Flow i User Stories na poszczególne części strony systemu.
Przygotowanie MVP pozwala dobrze przygotować testy użyteczności i przygotować odpowiednie zadania.
Stworzyłem zarówno klikalny prototyp jak i szkice papierowe głównych ekranów.
Przeprowadziłem testy z użytkownikami i naniosłem poprawki na prototyp.
Opracowałem dalszą strategię dla tego produktu. Będzie to głównie rozbudowa treści publikacje większej ilości materiałów badawczych.
Użyteczny, przejrzysty, nowoczesny i czytelny interfejs użytkownika.
Architektura treści zaprojektowana pod użytkownika.
Interaktywny schemat działania całego systemu.
Miejsce na publikacje dotychczasowych i nowych wyników badań.
System CMS do publikacji aktualności dotyczących monitorowania losów absolwentów.
Zakładka o członkach zespołu i ich dane do kontaktu w różnej formie.
Nowoczesne grafiki w formie wektorowej przygotowane w kolorystyce logotypu projektu.
Wersja responsywna oraz dedykowane wersje na urządzenia mobilne.
© 2021 MAREK DEMKO - SENIOR USER EXPIERENCE DESIGNER