Od dłuższego czasu wydawnictwa prasowe i książkowe próbują zwiększyć udziały i przenieść sprzedaż swojego analogowego contentu do sieci. Koszt aplikacji mobilnych 6 lat temu nie był osiągalny nawet dla wydawnictw prasowych. Cały czas panował dylemat czy robić to jako aplikacja natywna czy z pomocą systemu ADOBE DPS. Firma Adobe zaproponowała wydawcom swoje rozwiązanie przygotowywania wydań multimedialnych głównie na tablety. 5 lat temu smartphony nie były jeszcze tak popularne i nie miały dostępu szerokopasmowego do sieci. Wizja szybkiego wejścia w rynek aplikacji nie zwiększając znacznie zasobów ludzkich i technologicznych została przyjęta z entuzjazmem i wizją dużych zysków. Zaczęły się zakupy tabletów i licencji Adobe DPS.
Wydawnictwo Burda wydawało głównie prasę i książki. Z cyfrowych produktów posiadała tematyczne portale internetowe i portale marek swoich magazynów. Nie posiadało jeszcze żadnych aplikacji a App Store czy Google Apps. Wydawnictwo nie miało też specjalistycznej kadry to projektowania aplikacji (UX/UI Designerów, Deweloperów czy testerów. Musieli by być skazani na zewnętrzne firmy. Dlatego pojawienie się takiego rozwiązania było szansą dla wydawnictw.
Zarząd niestety nie przeznaczył funduszy na badania UX, prawdziwe testy użyteczności czy choćby promocje magazynów na tablety i urządzenia mobilne.
Przeprowadziłem analizy całego systemu Adobe DPS i jego użycia w multimedialnych magazynach zagranicznych. Szkoliłem wszystkie osoby, które brały udział w tworzeniu magazynów mobilnych.
Zrobiliśmy research konkurencji Polskiej i zagranicznej. Mieliśmy możliwość zakupu wszystkich dostępnych magazynów na świecie i mogliśmy je testować i analizować jak działają. Dzięki temu mieliśmy możliwość wybierania najlepszych rozwiązań.
Niestety nie przeprowadziliśmy badań UX z potencjalnymi użytkownikami. Dzięki takim badaniom wiedzielibyśmy czy w ogóle czytelnicy są zainteresowani taką usługą i chcą za to płacić.Pogłębiliśmy wiedzę z użyteczności takiego produktu cyfrowego.
Szkicowaliśmy główne ekrany aplikacji oraz najbardziej złożone makiety.
Tworzyliśmy razem z grafikami z redakcji klikalne prototypy każdego wydania.
Testowaliśmy manualnie przed każdą publikacją wszystkie wydania i materiały.
Opracowałem strategię UX dla aplikacji tabletowych w kierunku rozwoju w aplikację natywne z nowymi funkcjonalnościami i dostępnymi głównie na smartphony.
Użyteczny, przejrzysty, nowoczesny i czytelny interfejs użytkownika. Nawigacja przygotowana indywidualnie do każdego tytułu.
Architektura treści zaprojektowana pod użytkownika. Niestety trochę był tu myślenie zaczerpnięte z gazety co trochę na siłę wymuszało myślenie analogowe
Kupowanie wydań i subskrypcji na dłuższy okres czasu.
Możliwość umieszczania w wydaniach atrakcyjnego contentu w formie video, animacji, interaktywnych schematów.
Przygotowywanie reklam i otworzenie nowego źródła dochodu działu reklamy.
Proste przygotowywanie zaawansowanych funkcji, panoram, obiektów 360 stopni.
Personalizacja samego kiosku pod konkretne tytuły wydawnictwa.
Publikacje wydań zgodnie z harmonogramem wydań papierowych.
Większa ilość treści niż w produkcie tradycyjnym.
Pobieranie wydań na urządzenie i dostęp bez internetu.
© 2021 MAREK DEMKO - SENIOR USER EXPIERENCE DESIGNER