KLIENT

Burda Media Polska

Gruner+Jahr Polska

ROLE W PROJEKCIE

Senior UX Designer

Head UI Designer

POTRZEBA KLIENTA

Otwarcie nowego kanału sprzedaży contentu marki National Geographic Polska. Zwiększenie przychodów reklamowych z segmentu mobilnego i internetu.

KONTEKST PROBLEMU

Towarzystwo National Geographic jest największą na świecie instytucją naukową i edukacyjną o charakterze non profit. Powstało w 1888 roku w Waszyngtonie, przyjmując za cel misję szerzenia i upowszechniania wiedzy geograficznej, między innymi poprzez wspieranie i promowanie odkryć oraz badań naukowych. Obecnie liczy około 10 milionów członków.

Towarzystwo National Geographic jest wydawcą znanego na całym świecie czasopisma “w żółtych ramkach” – magazynu National Geographic, a także dwumiesięczników “Traveler” i “Adventure” oraz pisma dla najmłodszych o tematyce geograficznej “World”. Publikacje Towarzystwa mają ponad 40 milionów czytelników na całym świecie.Wyjątkowa atrakcyjność i niezwykłość ilustracji, unikalne teksty, rzetelność publikowanych materiałów, bogactwo tematów oraz sposób ich opracowania budują prestiż magazynu National Geographic i sprawiają, że profesjonaliści, uznają go za obiektywny autorytet i za najlepsze wydawnictwo w branży. Podobną popularnością i doskonałą opinią cieszą się filmy dokumentalne National Geographic.Towarzystwo National Geographic nazywane bywa często “oknem na świat”. Magazyn National Geographic przybliża czytelnikom nieznane zakątki świata i pozwala poznać obyczaje ludzi z najdalszych części globu. Polska edycja magazynu jes wydawana od października 1999 roku.

PRZED PROJEKTEM

Wydawnictwa cały czas szukają ekspansji swojego tradycyjnego biznesu do postaci cyfrowej. Pierwszą próbą były multimedialne wydania magazynów na tablety. Większość wydawnictw korzystało z narzędzia Adobe DPS. Były to w pełni multimedialne wydania wraz z możliwością budowania całej aplikacji sprzedażowej pojedynczych numerów czy subskrypcji. Jednym z największych minusów tego narzędzia było ograniczenie do korzystania na konkretnych urządzeniach. W tamtych czasach internet mobilny nie był aż tak dostępny a telefony nie były jeszcze tak zaawansowane. Koszty napisania takiej aplikacji były nie osiągalne nawet dla wydawnictw, które borykały się ze swoimi problemami ekonomicznymi i spadku czytelnictwa. Dużym błędem było pominięcie mobilnego kanału sprzedaży a największym produkcja produktu cyfrowego, który nie był potrzebą użytkowników. Czytelnicy po prostu nie chcieli kupować takich produktów i wywiady z użytkownikami były robione już na w momencie wygaszania całego projektu wydań tabletowych. Zanim został rozwiązany cały dział wydań mobilnych stworzyliśmy prototyp takiej aplikacji dla NG, która obecnie funkcjonuje w innych krajach i jest odpowiedzią na potrzeby użytkowników. Międzynarodowe zespoły wspierają się i dzielą się swoimi badaniami, makietami czy spostrzeżeniami. Niestety wydawnictwo nie podjęło próby powalczenia o rynek mobilny i dziś kiedy aplikację przeżywają swój niesamowity rozwój prototyp tej aplikacji leży gdzieś na serwerze. 

DZIAŁANIA USER EXPIERENCE

Dzięki materiałom od naszych kolegów głównie ze Stanów Zjednoczonych mieliśmy część roboty gotowej i trzeba było tylko przenieść ja na polskie realia i trochę zmodyfikować. Dzięki materiałom z badań mogliśmy przeanalizować czy nasi użytkownicy mają podobne potrzeby. Wiadomo, że ważny jest wybór osób na badania. Niestety niechęć zarządu wydawnictwa do dalszych inwestycji w ten kanał sprzedaży torpedowała wszystkie próby prezentacji,
że działania zorientowane na potrzeby użytkowników w długim czasie otworzą możliwość monetyzacji

W trakcie trwania naszych badań zaczęła się pandemia COVID 19 co zmusiło nas do przejścia na pracę całkowicie zdalną. Dzięki temu też mogliśmy rozwinąć tę umiejętność, która w ciągu miesiąca stała się standardem pracy nie tylko w branży IT.

Długie rozmowy z biznesem i próba przekonywania do porzucenia projektu wydań tabletowych na rzecz aplikacji natywnych. Skończyło się niestety na zamknieciu całego projektu wydań mobilnych.

Przeanalizowałem dane zastanę dotyczące sprzedaży cyfrowych treści i kierunków rozwoju. Ciekawym tematem był też e-paper, który jednak nie jest jeszcze gotowy technologicznie do ekspansji na rynek.

Zrobiłem dokładanych research aplikacji National Geographic z różnych krajów. Dzięki współpracy z amerykańską ekipą NG mieliśmy dużo danych wejściowych i contentu do startu naszej aplikacji.

Przeprowadziłem badania z 12 użytkownikami aplikacji tabletowej National Geographic. Niestety poprzedni produkt kompletnie zawiódł użytkowników mimo naszych własnych przekonań.

W przypadku nowych aplikacji lubię stosować  Value Proposition Canvas.

Opracowałem nasze MVP, które było potrzebne do dalszych działań UX.

Opracowałem architekturę treści naszej aplikacji

Wraz zespołem zaprojektowaliśmy User Flow i User Stories na poszczególne części aplikacji.

Z zespołem zrobiliśmy Design Studio miksując rozwiązania z rożnych aplikacji National Geographic.

Powstał całkowicie klikalny prototyp jak i szkice papierowe głównych ekranów.

Opracowaliśmy scenariusze testowe i całą organizację testów użyteczności.

Opracowałem strategię User Expierence dla tej aplikacji. Niestety wydawnictwo nie zdecydowało się kontynuować projektu.