Towarzystwo National Geographic jest największą na świecie instytucją naukową i edukacyjną o charakterze non profit. Powstało w 1888 roku w Waszyngtonie, przyjmując za cel misję szerzenia i upowszechniania wiedzy geograficznej, między innymi poprzez wspieranie i promowanie odkryć oraz badań naukowych. Obecnie liczy około 10 milionów członków.
Towarzystwo National Geographic jest wydawcą znanego na całym świecie czasopisma „w żółtych ramkach” – magazynu National Geographic, a także dwumiesięczników „Traveler” i „Adventure” oraz pisma dla najmłodszych o tematyce geograficznej „World”. Publikacje Towarzystwa mają ponad 40 milionów czytelników na całym świecie.Wyjątkowa atrakcyjność i niezwykłość ilustracji, unikalne teksty, rzetelność publikowanych materiałów, bogactwo tematów oraz sposób ich opracowania budują prestiż magazynu National Geographic i sprawiają, że profesjonaliści, uznają go za obiektywny autorytet i za najlepsze wydawnictwo w branży. Podobną popularnością i doskonałą opinią cieszą się filmy dokumentalne National Geographic.Towarzystwo National Geographic nazywane bywa często „oknem na świat”. Magazyn National Geographic przybliża czytelnikom nieznane zakątki świata i pozwala poznać obyczaje ludzi z najdalszych części globu. Polska edycja magazynu jes wydawana od października 1999 roku.
Wydawnictwa cały czas szukają ekspansji swojego tradycyjnego biznesu do postaci cyfrowej. Pierwszą próbą były multimedialne wydania magazynów na tablety. Większość wydawnictw korzystało z narzędzia Adobe DPS. Były to w pełni multimedialne wydania wraz z możliwością budowania całej aplikacji sprzedażowej pojedynczych numerów czy subskrypcji. Jednym z największych minusów tego narzędzia było ograniczenie do korzystania na konkretnych urządzeniach. W tamtych czasach internet mobilny nie był aż tak dostępny a telefony nie były jeszcze tak zaawansowane. Koszty napisania takiej aplikacji były nie osiągalne nawet dla wydawnictw, które borykały się ze swoimi problemami ekonomicznymi i spadku czytelnictwa. Dużym błędem było pominięcie mobilnego kanału sprzedaży a największym produkcja produktu cyfrowego, który nie był potrzebą użytkowników. Czytelnicy po prostu nie chcieli kupować takich produktów i wywiady z użytkownikami były robione już na w momencie wygaszania całego projektu wydań tabletowych. Zanim został rozwiązany cały dział wydań mobilnych stworzyliśmy prototyp takiej aplikacji dla NG, która obecnie funkcjonuje w innych krajach i jest odpowiedzią na potrzeby użytkowników. Międzynarodowe zespoły wspierają się i dzielą się swoimi badaniami, makietami czy spostrzeżeniami. Niestety wydawnictwo nie podjęło próby powalczenia o rynek mobilny i dziś kiedy aplikację przeżywają swój niesamowity rozwój prototyp tej aplikacji leży gdzieś na serwerze.
Długie rozmowy z biznesem i próba przekonywania do porzucenia projektu wydań tabletowych na rzecz aplikacji natywnych. Skończyło się niestety na zamknięciu całego projektu wydań mobilnych. Mimo tego przeprowadziliśmy działania UX do stworzenia prototypu.
Przeanalizowałem dane zastane dotyczące sprzedaży cyfrowych treści i kierunków rozwoju aplikacji sprzedażowych contentu wydawniczego. Ciekawym tematem był też e-paper, który jednak nie jest jeszcze gotowy technologicznie do ekspansji na rynek.
Zrobiłem dokładanych research aplikacji National Geographic z różnych krajów. Dzięki współpracy z amerykańską ekipą NG mieliśmy dużo danych wejściowych i profesjonalnego contentu do stworzenia prototypu.
Przeprowadziłem badania z sześcioma użytkownikami aplikacji tabletowej i pięcioma prenumeratorami National Geographic. Poprzedni produkt kompletnie zawiódł użytkowników mimo naszych własnych przekonań o idealności wydań tabletowych.
W przypadku nowych aplikacji lubię stosować Value Proposition Canvas.
Opracowałem nasze MVP, które było potrzebne do dalszych działań UX. Część funkcjonalności zostawiliśmy na następne wersje.
Opracowałem architekturę treści naszej nowej aplikacji National Geographic Polska.
Wraz zespołem zaprojektowaliśmy User Flow i User Stories na poszczególne części aplikacji.
Z zespołem zrobiliśmy Design Studio miksując rozwiązania z rożnych aplikacji National Geographic.
Powstał całkowicie klikalny prototyp jak i szkice papierowe głównych ekranów przyszłej aplikacji.
Opracowaliśmy scenariusze testowe i całą organizację testów użyteczności.Przeprowadziliśmy testy użyteczności.
Opracowałem strategię User Expierence dla tej aplikacji. Niestety wydawnictwo nie zdecydowało się kontynuować projektu.
© 2021 MAREK DEMKO - SENIOR USER EXPIERENCE DESIGNER