W Polsce co roku prawie 300 tysięcy młodych kobiet zostaje matkami. Widzimy je z wózkami w parkach, na placach zabaw, w centrach handlowych. Co je łączy? Często spacerują same, ponieważ nie mają koleżanek z dziećmi, z którymi mogłyby się spotkać w ciągu dnia. Towarzystwa innych mam szukają na portalach społecznościowych lub forach dyskusyjnych, bo potrzebują wsparcia, porady i rozrywki. Młode mamy czują się bardzo samotne, a my wiemy jak im pomóc!
W Polsce nie ma aplikacji mobilnej, ułatwiającej poznawanie się mamom. Na rynku amerykańskim i brytyjskim działają podobne aplikacje i cieszą się ogromnym zainteresowaniem. W gronie ich użytkowniczek znalazła się także grupa Polek, co świadczy o tym, że AKUKU MAMO może sprostać realnym potrzebom polskich mam. Oczywiście jednym z ważnych aspektów jest bezpieczeństwo gdyż wchodzą tu tematy związane z dziećmi.
W tym projekcie atmosfera była mniej oficjalna gdyż cały zespół proejtkowy łącznie z klientem to dobrzy znajomi z różnych branż, którzy chcą zrobić coś kreatywnego.
Przeanalizowałem różne raporty dotyczące młodych mam i ich problemów. Prześledziłem strony, fora dla młodych mam i ich komentarze oraz dyskusje.
Zrobiliśmy dokładanych research zagranicznych aplikacji mobilnych ale również tych społecznościowych również do randkowania. Mechanizm aplikacji do randkowania był zbliżony bo aplikacja AKUKU MAMO to taki Tinder dla matek.
Przeprowadziliśmy około 20 badań z młodymi mamami, które mogłyby być użytkowniczkami takiej aplikacji. Mimo, że młode mamy mieliśmy też w zespole badania zrobiliśmy z osobami, których nie znamy żeby potwierdzić lub odrzucić hipotezy.
Przy tworzeniu nowych korzystam często Value Proposition Canvas. W tym przypadku była to idealne narzędzie.
Opracowaliśmy MVP zeby jak najszybciej wystartować i przekonać się o sukcesie bądź porażce projektu.
Stworzyliśmy architekturę treści dopasowaną do użytkownika.
Zaprojektowaliśmy User Flow na poszczególne części aplikacji, które były w MVP.
Praktyka Design Studio zweryfikowała kilka potrzeb, których wcześniej wogóle nie braliśmy pod uwagę.
W pracach nad prototypem powoli opuszczałem projekt ze względu na swoje dalsze komercyjne zobowiązania.
Użyteczny, przejrzysty, nowoczesny i czytelny interfejs użytkownika.
Architektura treści zaprojektowana pod użytkownika.
Geolokalizacja i lokalizowanie mam w okolicy.
Filtry dobierania mam pod kątem zainteresowań, spędzania czasu, wieku dziecka itd.
Czatowanie i videoczatowanie użytkowniczek aplikacji
Informacje o promocjach w sklepach w okolicy zamieszkania.
Giełda i możliwość wymiany ubranek, zabawek i innych akcesoriów.
Kalendarze szczepień, porady i blog o najważniejszych tematach macierzyństwa.
© 2021 MAREK DEMKO - SENIOR USER EXPIERENCE DESIGNER