MENU

KLIENT

M TERESZCZUK BRACH
M MROCZEK
SPÓŁKA JAWNA

ROLE W PROJEKCIE

UX Designer

POTRZEBA KLIENTA

Jak ułatwić młodym mamom wzajemne poznawanie się i stworzenia społeczności, które mają podobne potrzeby, problemy i rozterki.

KONTEKST PROBLEMU

W Polsce co roku prawie 300 tysięcy młodych kobiet zostaje matkami. Widzimy je z wózkami w parkach, na placach zabaw, w centrach handlowych. Co je łączy? Często spacerują same, ponieważ nie mają koleżanek z dziećmi, z którymi mogłyby się spotkać w ciągu dnia. Towarzystwa innych mam szukają na portalach społecznościowych lub forach dyskusyjnych, bo potrzebują wsparcia, porady i rozrywki. Młode mamy czują się bardzo samotne, a my wiemy jak im pomóc!

PRZED PROJEKTEM

W Polsce nie ma aplikacji mobilnej, ułatwiającej poznawanie się mamom. Na rynku amerykańskim i brytyjskim działają podobne aplikacje i cieszą się ogromnym zainteresowaniem. W gronie ich użytkowniczek znalazła się także grupa Polek, co świadczy o tym, że AKUKU MAMO może sprostać realnym potrzebom polskich mam. Oczywiście jednym z ważnych aspektów jest bezpieczeństwo gdyż wchodzą tu tematy związane z dziećmi.

DZIAŁANIA USER EXPIERENCE

W tym projekcie brałem w początkowej fazie projektu i częściowo w części design. Drugim UX Designerem była młoda mama, co jeszcze bardziej dało nam poczucie dużej empatii do potencjalnych użytkowniczek. Musieliśmy sprawdzić jakie potrzeby mają młode mamy, gdyż projektantka UX mogła zwrócić uwagę na inne aspekty aplikacji.

W tym projekcie atmosfera była mniej oficjalna gdyż cały zespół proejtkowy łącznie z klientem to dobrzy znajomi z różnych branż, którzy chcą zrobić coś kreatywnego.

Przeanalizowałem różne raporty dotyczące młodych mam i ich problemów. Prześledziłem strony, fora dla młodych mam i ich komentarze oraz dyskusje.

Zrobiliśmy dokładanych research zagranicznych aplikacji mobilnych ale również tych społecznościowych również do randkowania. Mechanizm aplikacji do randkowania był zbliżony bo aplikacja AKUKU MAMO to taki Tinder dla matek.

Przeprowadziliśmy około 20 badań z młodymi mamami, które mogłyby być użytkowniczkami takiej aplikacji. Mimo, że młode mamy mieliśmy też w zespole badania zrobiliśmy z osobami, których nie znamy żeby potwierdzić lub odrzucić hipotezy.

Przy tworzeniu nowych korzystam często Value Proposition Canvas. W tym przypadku była to idealne narzędzie. 

Opracowaliśmy MVP zeby jak najszybciej wystartować i przekonać się o sukcesie bądź porażce projektu.

Stworzyliśmy architekturę treści dopasowaną do użytkownika.

Zaprojektowaliśmy User Flow na poszczególne części aplikacji, które były w MVP.

Praktyka Design Studio zweryfikowała kilka potrzeb, których wcześniej wogóle nie braliśmy pod uwagę.

W pracach nad prototypem powoli opuszczałem projekt ze względu na swoje dalsze komercyjne zobowiązania.

ZREALIZOWANE CEL PROJEKTU

AKUKU MAMO to społecznościowa aplikacja mobilna z usługą geolokalizacji, przeznaczona dla wszystkich mam z małymi dziećmi. Wystarczy pobrać ją na smartfona, podać swoje przybliżone położenie, założyć profil ze zdjęciem, a później sprawdzić, jak daleko mieszkają mamy o podobnych zainteresowaniach i z dziećmi w podobnym wieku. Dzięki aplikacji kobiety będą mogły zawierać nowe znajomości, chatować, umawiać się na wspólne spacery, a także dowiedzieć się jakie atrakcje czekają na nie w pobliżu ich domu lub w którym sklepie pojawiły się promocje. I to wszystko znajdzie się w zasięgu ich dłoni, w smartfonie, z którym mamy nie rozstają się. Nawet wtedy, kiedy karmią.

1

Użyteczny, przejrzysty, nowoczesny i czytelny interfejs użytkownika.

2

Architektura treści zaprojektowana pod użytkownika.

3

Geolokalizacja i lokalizowanie mam w okolicy.

4

Filtry dobierania mam pod kątem zainteresowań, spędzania czasu, wieku dziecka itd.

5

Czatowanie i videoczatowanie użytkowniczek aplikacji

6

Informacje o promocjach w sklepach w okolicy zamieszkania.

7

Giełda i możliwość wymiany ubranek, zabawek i innych akcesoriów.

8

Kalendarze szczepień, porady i blog o najważniejszych tematach macierzyństwa.